reviews 10,000 • FANTASTIC! New rating-img

no-thc

Villkor & info

cbd-icon

Ja vi vet, utan tvekan den tråkigaste delen på vår hemsida. Men, ack så nödvändig. Här hittar du information om vilka vi är, vart vi sitter, vart returer ska skickas, vilken färg på underkläderna vi har, våra olika betalningssätt, hur vädret ska bli och mycket annat. Ja, du vet allt det där viktiga.

Så, hämta lite popcorn, luta dig tillbaka och ha en riktigt tråkig läsning!

Företagsinformation

Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:

Företagsnamn: Glowing Pine B.V.

Organisationsnummer: 859987942

Adress:
Keizersgracht 311; 1016EE Amsterdam

Köpet mellan nätbutiken och kund hänvisar till och regleras av nederländsk lag. Jurisdiktion och prestationsplats bestäms av lagstadgade bestämmelser.

Kontakt

Telefonnummer: +46 (0)8 522 258 69 (vardagar 10.00-17.00)

E-postadress: contact@hemplybalance.se

Betalning och priser

Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms.

Vi erbjuder följande betalsätt:

Billmate

I dagsläget erbjuder vi Faktura och Delbetalning. Har du frågor gällande din faktura, eller din delbetalning, ber vi dig kontakta Billmate direkt.

Hemply Balance tillämpar konsumentköplagen och även distansavtalslagen vid köp via vår hemsida. För att genomföra en beställning krävs det att du är 18 år och myndig eller har målsmans medgivande.

Leveranser och returer

Vi erbjuder följande leveransmetoder:

Leverans:

40 SEK för leveranser inom Sverige. Leveranstid 1-3 arbetsdagar.

Fri frakt inom Sverige på köp över 600 SEK.

Villkor för leverans anges även i kassan under respektive leveranssätt. Om inget anges gäller 30 dagars leveranstid. Om en artikel har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive artikel. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om artikeln är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig. Va noggrann med att få kvitto när du lämnat in returen, detta är ditt bevis att du returnerat varan. 14 dagars öppet köp

Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Du ångrar ditt köp genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning (eller större del av) meddela oss. Artikeln ska returneras väl emballerad, i fint skick och i originalkartong.

Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall. Vi godkänner inte returer om produkten/ produktena är brutna/ öppnade.  

Returer skickas till:

Hemply Balance
Högåsvägen 12
131 47 Nacka
Stockholm

Återbetalning

Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.

Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/

Integritetspolicy

När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Enligt dataskyddsförordningen (GDPR) kan du som kund när som helst begära utdrag, ändring eller radering av dessa uppgifter. Kontakta oss i så fall via e-post.

Vi sparar följande persondata om våra kunder:

Kunder: Förnamn, Efternamn, Företag/organisation, E-post, Person-/org.nr, Momsnummer, Adress, Postnummer, Ort, Land, Telefonnummer.

Beställningar: ip-adress, E-post, , Person-/orgnr, Momsnummer, Adress, Företag, Förnamn, Efternamn, Adress, Postnummer, Ort, Telefonnummer.

Scroll Up