Villkor & info

Ja vi vet, utan tvekan den tråkigaste delen på vår hemsida. Men, ack så nödvändig. Här hittar du information om vilka vi är, vart vi sitter, vart returer ska skickas, vilken färg på underkläderna vi har, våra olika betalningssätt, hur vädret ska bli och mycket annat. Ja, du vet allt det där viktiga.

Företagsinformation

Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:

Företagsnamn: More to Moor Ltd

Organisationsnr: 12799249

Adress: 30 Moor Road, Prudhoe, Northumberland. NE42 5LH, United Kingdom.

Köpet mellan nätbutiken och kund hänvisar till och regleras av brittisk lag. Jurisdiktion och prestationsplats bestäms av lagstadgade bestämmelser.

Kontakt

E-postadress: contact@hemplybalance.se

Kontakta oss

Betalning och priser

Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms.

Vi erbjuder följande betalsätt:

Kortbetalning VISA och Mastercard
Vi följer PCI-säkerhetsstandarder som är tekniska och operativa krav som ställs av PCI Security Standards Council (PCI SSC) för att skydda kortinnehavarens data. Standarderna gäller för alla enheter som lagrar, bearbetar eller överför korthållardata – med krav på programvaruutvecklare och tillverkare av applikationer och enheter som används i dessa transaktioner. Så basically, no worries!

Hemply Balance tillämpar konsumentköplagen och även distansavtalslagen vid köp via vår hemsida. För att genomföra en beställning krävs det att du är 18 år och myndig eller har målsmans medgivande.

Leveranser och returer

Leverans

40 SEK för leveranser inom Sverige. Leveranstid 3-5 arbetsdagar. Fri frakt inom Sverige på köp över 600 SEK.

Villkor för leverans anges även i kassan under respektive leveranssätt. Om inget anges gäller 30 dagars leveranstid. Om en artikel har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive artikel. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om artikeln är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig. Va noggrann med att få kvitto när du lämnat in returen, detta är ditt bevis att du returnerat varan. 14 dagars öppet köp.

Det är viktigt att du vid retur bifogar följesedeln du fick med ditt paket så att vi lite lättare och snabbare kan göra din retur.

Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Du ångrar ditt köp genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning (eller större del av) meddela oss. Artikeln ska returneras väl emballerad, i fint skick och i originalkartong.

Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall. Vi godkänner inte returer om produkten/ produktena är brutna/ öppnade.

Återbetalning

Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.

Du är skyldig att kontrollera din produkt direkt när du mottagit och öppnat paketet. Skulle någon produkt vara defekt eller sönder ber vi dig kontakta vår kundtjänst via e-post och bifoga bild på den defekta produkten. Vi behöver ha din retur av den defekta produkten inom 2 månader från inköpsdatum för att kunna återbetala dina pengar.

Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/

Integritetspolicy

När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Enligt dataskyddsförordningen (GDPR) kan du som kund när som helst begära utdrag, ändring eller radering av dessa uppgifter. Kontakta oss i så fall via e-post.

Vi sparar följande persondata om våra kunder:

Kunder: Förnamn, Efternamn, Företag/organisation, E-post, Person-/org.nr, Momsnummer, Adress, Postnummer, Ort, Land, Telefonnummer.

Beställningar: ip-adress, E-post, Person-/orgnr, Momsnummer, Adress, Företag, Förnamn, Efternamn, Adress, Postnummer, Ort, Telefonnummer.